Waarom mutaties op tijd aanleveren?
Wij vragen jou als klant om mutaties - zoals reiskostenvergoeding, thuiswerkvergoeding, salarisverhoging, nieuwe medewerkers en andere bijzonderheden - altijd op tijd bij ons aan te leveren. Met op tijd bedoelen we dan ‘voor de 10e van de maand’. Maar waarom hameren wij hier nu eigenlijk zo op? Waarom is dit belangrijk voor jou en je medewerkers? We leggen het graag aan je uit.
Als mutaties voor de 10e van de maand aangeleverd worden, hebben wij voldoende tijd om deze goed en op tijd te verwerken voor de aankomende salarisronde. Dan kunnen we de salarissen voor jou als werkgever op tijd klaar zetten in Nmbrs. Hierdoor kan jij deze dus op tijd betalen aan je medewerkers.
Bijvoorbeeld...
Zeg jij je medewerkers een salarisverhoging toe, maar geef je dat niet op tijd aan ons door?
Dan zien deze medewerkers aan het einde van de maand geen salarisverhoging terug in hun salaris.
Heb je een nieuwe medewerker, maar wij weten dat niet op tijd?
Dan krijgt deze niet op tijd zijn/haar salaris.
Ook wordt de nieuwe medewerker te laat aangemeld bij bijvoorbeeld het pensioenfonds en de belastingdienst. Dit heeft financiële gevolgen voor jou als werkgever. De hogere loonbelasting en afdracht pensioenpremie over de afgelopen maanden zal dan in een keer betaald moeten worden.
Vanzelfsprekend is het belangrijk dat het salaris klopt en dat de medewerkers het juiste bedrag ontvangen.
Toch een wijziging op het laatste moment?
Een enkele keer kan het toch voorkomen dat er alsnog een wijziging gedaan moet worden nadat we de normale maandelijkse salarisverwerking hebben afgerond. Om dat te kunnen doen, moeten we een extra salarisrun draaien. Waarin we opnieuw de salarisstroken moeten verwerken.
Hier zijn kosten aan verbonden die we aan je doorberekenen. Deze bedragen 40 euro per extra salarisrun + 15 euro per salarisstrook.
Is het voor jou echt niet mogelijk voor de 10e van de maand de gegevens aan te leveren? Laat ons dit dan weten. We gaan samen op zoek naar een oplossing die werkt voor ons allebei.